24 Mart 2015 Salı

Blogumun ilk gününde bile birçok arkadaşımdan tebrik ve destek mesajları almaya başladım.İşte Cenk Çoban adlı bir arkadaşımızın mağduriyetimizin ifade edilmesi adına vekillere yazdığı mektubu:
 Syn Vekilim

Ben bu satırları yazarken büyük ihtimal siz ya mv adaylığı için planlarlar yapıyor yada derdi olan insanlara derman oluyorsunuzdur.Bu durumdan şüphem yok çünkü siz bu konuda hassasiyetleri olan bir insansınız.Biz iibfliler de siz değerli büyüklerimizin dikkatini çekmek için her gün twit atıyor,fax etkinlikleri düzenliyor.elimizden geldiğince görüşmeler ayarlıyoruz.Bir de bu yolu denemek istedik,gelelim benim de içinde gururlar mücadele ettiğim iibf nin sorunlarına.... İibf nin açılımı, işlevini eminim duymuşsunuzdur.bunun için konuyu uzatmak istemiyorum. Peki iibf nin 3.5 milyon mezununun olduğunu bunlardan 400 binin kpss sınavına girdiğini ve 200 kadro verildiğini biliyor muydunuz? aöf mezunlarının sırf askerlik için bu bölümü okuyup ziyan ettiğini,mühendislerin atanamayıp da aöf den bizim kadromuzu işgal ettiklerinin farkında mısınız? 
Merkezi atamada 200 kadro geldi sayın vekilim,%1 bile değil atanma şansımız) mecliste bile bundan daha çok mv mevcut.şöyle bir düşünüyorum 200 kişilik olsaydı meclis aceba şu anki mv aday adaylığı kargaşasında ne kadar umutlu olurdunuz? nasıl bir şevkle çalışabilirdiniz çok merak ediyorum...
Ben şahsen 5 yıldır atama bekliyorum. bu süre zarfında sabah 7 akşam 11 haftanın 6 günü asgari ücrete çalıştım.yinede çalışırım ama yaş 30 olunca işverenler bize çok sempatiyle bakmıyor malesef.hadi onu geçtim,askıya alınmış hayatlarla ömrümüzü idame ettirmeye çalışıyoruz.hep erteliyoruz sevinçlerimizi,mutlu olacağımız günlerimizi... eminim bunu atanamayan her kpss adayı yaşıyordur diyeceksiniz ama bunları size ifade etmemin sebebi devletin gih kadrolarında muazzam bir açık var ve bu kadrolar tam anlamıyla bize hitap ediyor.(340 bin e yakın ) Şimdi burada ipler geriliyor,neden işi ehline vermiyorlar? yaratan size böyle buyurmadı mı? biz bu işin okulunu okuduk,bari bize verilmeyecekse bu kadrolar neden birilerine altın tepside sunuluyor? Bize ne kadar ızdırap çektirdiklerinin farkında bile değiller malesef....
Bizi böyle çaresiz durumda bırakan syn bakanımız mehmet şimşek e de meslektaşı olarak dargınız.Bakanımızın Maliye Bakanı olduğundan eminiz,zor şartlarda üniversiteyi okuduğunuda biliyoruz ama maliye bölümü mezununu maliye bakanlığına almaması bizim hayatı hergün sorgulamamıza,uykularımızın kaçmasına sebebiyet vermektedir. Ayrıca vergi müfeetişlerini bile mühendislerden aldığını gören bu gözler,aceba benden de uzman dr olur mu diye düşünmektedir uykusuz gecelerinde.Şimdi Hem kadro vermeyip hem de var olan kadrolarımızı ziyan etmek nasıl izah edilebilir? Ben ne anlarım gıda mühendisinin işinden,peki bir mühendis ne anlayacak revizyon sınavından? Her müfettiş aynı sınavlara giriyor.6 aylık eğitimden nasıl bu sınavı geçecek ,üniversitede bunun eğitimini almadı ki bu kardeşimiz temeli olsun. 3 yıl sonra yeterlilik sınavında dökülecek çaresiz ki, bir çok insan eleniyor...yazık değil mi koskoca 3 yıla,devletin 150 milyara yakın yatırımına?
Özetle; Atanamayan 400 bin İibfli adalet bekliyor.Şans oyunu oynasa kazanma ihtimalinin daha çok olduğunu biliyor.Yeni Türkiye yolunda 3.5 milyon mezunu da olumlu bir şekilde anmanız dileğimizle....

Gelen Diğer Mektuplar ,









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Arkadaşlar sizler bu mücadeleye yorumlarınızla destek olabilirsiniz.